قوانین خرید از سایت
قوانین خرید از سایت دوبیسل
هنگام سفارشدهی یا ثبتنام در سایت، کاربران موافقت میکنند که برای هماهنگی سفارش، معرفی محصولات، پرداخت و… با آنها تماس گرفته شود یا پیامک و ایمیل ارسال گردد.
توجه داشته باشید که دوبیسل تنها از طریق ایمیل و شماره های موجود در سایت برای کاربران و مشتریان خود پیام ارسال میکند. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان دوبیسل، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام دوبیسل است. در صورت دریافت اینگونه پیامکها، جهت پیگیری قانونی آن را به info@dobicell.ir اطلاع دهید.
رعایت حریم شخصی فروشگاه
همه مطالب در سایت دوبیسل، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط دوبیسل جزئی از دارایی دوبیسل محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس، در انحصار ربوایکیو است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، پیگرد قانونی دارد.
نظرات کاربران و محتوای سایت
تیم دوبیسل همواره سعی مینماید، مطالب سایت( شامل مشخصات محصولات و…) با نهایت دقت و توجه ثبت گردند. اما تضمین نمیکند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب سایت عاری از اشتباه باشد. اگر محصول هر گونه مغایرتی با اطلاعات درج شده در سایت داشته باشد، مرجوع نمودن کالا با رعایت شرایط ذکر شده در همین صفحه ممکن خواهد بود.همچنین دوبیسل هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت نظرات منتشر شده در این قسمت ندارد. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ وجه به معنی تایید محتویات آن نیست. لذا از کاربران محترم تقاضا میشود، نظرات را مبنای انتخاب و تصمیم گیری خود قرار ندهند. همچنین مشخصات محصول، بدون اطلاع قبلی تغییر خواهد کرد. لذا تنها پس از مطالعه کامل مشخصات محصول، سفارش خود را نهایی کنید. اگر برای مدت زمان طولانی محصولات را در سبد خرید خود نگاه داشتهاید، حتما قبل از تایید نهایی مجددا ویژگیها و قیمت محصولات را بررسی نمایید.
در ادامه شرایط یک خرید اینترنتی امن و معتبر از سایت ربوایکیو آمده است. لازم است کلیه مشتریان پیش از خرید از مجموعه دوبیسل، نکات زیر را مطالعه نمایند. ثبت سفارش در سایت به منزله پذیرش این شرایط خواهد بود.
۱) قوانین مربوط به ثبت و پذیرش سفارش
۱ – به جز موارد خاص که پیش از سفارش، بابت نحوه و زمان تسویه هماهنگی کردهاند، مشتریان دیگر بایستی پیش از بسته بندی و ارسال، نسبت به پرداخت مبلغ کل سفارش اقدام نمایند. بدیهی است سفارشی که تسویه نشده باشد امکان ارسال نخواهند داشت. (برای اطلاع از روش های پرداخت به قسمت روش های پرداخت وجه مراجعه کنید). در ضمن پرداخت مبلغ در محل تنها برای سفارشهای شهر زنجان و حومهی آن، ممکن میباشد.
نکته۱: بلافاصله پس از واریز مبلغ، سفارش به بخش انبار و بسته بندی ارسال میگردد. در این صورت امکان برگشت سفارش، حذف یا اضافه کردن کالا به آن وجود نخواهد داشت. این موارد فقط با موافقت بخش فروش و کسر هزینه های مربوطه امکانپذیر میگردد.
نکته۲: پس از ثبت سفارش، مسئول فروش در اولین فرصت آن را بررسی نموده و درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر، کمبود موجودی یا موارد دیگر با شما تماس میگیرد. درصورتی که خریدار پاسخگوی تماس نبوده یا نسبت به پرداخت وجه سفارش اقدام نکند، سفارش پس از سه روز کاری از زمان ثبت آن حذف خواهد شد. درصورتی که عضو سایت باشید امکان رهگیری سفارش و دسترسی به سفارشهای حذف شده را خواهید داشت.
نکته۳: درصورتی که شما عضو سایت باشید تا قبل از بررسی سفارش توسط مسئول فروش، امکان برگشت سفارش به پنل کاربری و ویرایش آن وجود دارد.
سفارشهای تحت بررسی، تنها از طریق تماس با واحد فروش امکان برگشت به پنل شخصی را خواهند داشت.
ضمنا سفارشهای پرداخت آنلاین قابل برگشت نخواهند بود.
۲ – در هنگام سفارش، مشتریان باید مشخصات فردی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آدرس، کد پستی و… را به طور صحیح و کامل وارد نمایند. در غیر این صورت، بروز هرگونه مشکل در بررسی، تهیه و ارسال بسته از جمله موارد عدم ارسال، گم شدن بسته، پرداخت جریمه، افزایش هزینه ارسال و… برعهده مشتری خواهد بود.
۳ – سفارشها با ارسال پیک و به صورت پس کرایه بعد از ثبت و بررسی توسط مسئول فروش و درصورت کامل بودن موجودی و نبود موانع دیگر، بلافاصله برای ارسال آماده میشوند. اگر برای زمان ارسال محدودیت خاصی دارید و یا تمایل به تغییر سفارش دارید سریعا با مسئول فروش تماس گرفته، موضوع را با ایشان هماهنگ نمایید. پس از بسته بندی، امکان لغو سفارش فقط با پرداخت هزینههای مربوطه ممکن خواهد بود. در صورت ارسال بسته لغو سفارش امکانپذیر نخواهد بود. مشتریان گرامی، بایستی موارد مورد نظر خود را هنگام ثبت سفارش در قسمت توضیحات مطرح نمایند.
۴ – در صورتی که موجودی کالایی در دوبیسل به اتمام برسد و فروشگاه امکان تهیه کالا یا ارسال کالای جایگزین (با موافقت مشتری) را نداشته باشد، مبلغ پرداخت شده به حساب مشتری برگشت می شود.
۵ – محصولات سفارشی که با درخواست مشتریان تولید و یا خریداری می شوند امکان کنسل شدن ندارند. اگر مبلغی پیش از سفارش، بابت بیعانه دریافت گردد، مشتری موظف است مابقی مبلغ را نیز در صورت تهیه سفارش پرداخت نماید. در غیر این صورت دوبیسل میتواند نسبت به مطالبه مابه تفاوت ادعا نماید.
همچنین در بعضی موارد قابلیت تهیه مجدد محصولات سفارشی وجود ندارد. لذا دوبیسل تضمین نمیکند، در آینده بتواند آن کالا را تهیه نماید.
۲) قوانین مربوط به ارسال کالا
۱ – در فروشگاه دوبیسل روشهای ارسال متنوعی با زمان حدودی دریافت کالا بیان شده است. مشتریان بایستی به این نکته توجه نمایند که زمان ذکر شده موارد اعلامی شرکتهای حملونقل میباشد. لذا تاخیر در تحویل سفارش متوجه این شرکتها بوده و خارج از حیطه مسئولیت دوبیسل خواهد بود. البته فروشگاه این موارد را تا حد ممکن پیگیری خواهد کرد.
همچنین قوانین جدید پست و شرکتهای حمل و نقل، خارج از حیطه مسئولیت این فروشگاه است. توجه داشته باشید برای سفارشهای پست امکان انتخاب ساعت تحویل نخواهد بود.
۲ – روش ارسال با پیک تنها برای مشتریان ساکن زنجان امکانپذیر میباشد. اگر برای دریافت بسته شرایط خاصی مدنظر شماست، بایستی در توضیحات سفارش ذکر کنید. برای مناطق دور نسبت به مرکز شهر و به خصوص شهرهای اطراف ممکن است زمان ارسال، نسبت به زمان ذکر شده، تغییر کند که دراین صورت مسئول فروش جهت هماهنگی با شما تماس میگیرد.
۳ – بهتر است مشتریان سفارشهای ضروری خود را در ابتدای ساعت کاری و صبح هر روز ثبت و پرداخت نمایند تا هرچه سریعتر آماده شوند. درصورتی که سفارش شما تا زمان جمعآوری بستهها آماده نشود، ارسال آن به روز کاری بعدی موکول خواهد شد.
۴ – دوبیسل کلیه بستههای مشتریان را بهصورت رایگان و با قبول کلیه هزینهها برای ایشان بیمه مینماید. لذا درصورتی که بسته مشتریان در حین ارسال توسط شرکتهای باربری مفقود شود این فروشگاه در این مورد مسئولیتی نداشته و از تعهدات دوبیسل خارج خواهد بود.
۵ – خساراتی که ممکن است مشتریان بر اثر تاخیر در دریافت سفارش متحمل شوند بر عهده این فروشگاه نبوده و فروشگاه تنها مسئولیت تحویل اجناس به شما را دارد.
۶ – مدت زمان دریافت کالا در روش پست سفارشی بسیار طولانی بوده و امکان تاخیر در آن زیاد است. لذا این روش برای سفارشهای ضروری مناسب نیست.
۳) قوانین لغو کردن سفارش
۱ – درصورتی که شما عضو سایت باشید تا قبل از بررسی سفارش توسط مسئول فروش، امکان برگشت سفارش به پنل کاربری خود را دارید. اگر سفارش تحت بررسی مسئول فروش قرار گیرد تنها با تماس با ایشان قادر خواهید بود سفارش را برگشت دهید. ضمنا سفارشهای پرداخت آنلاین قابل برگشت نخواهند بود.
۲ – برای تهیه کالاهای سفارشی ، مبلغی از کل فاکتور به عنوان بیعانه از ایشان دریافت میگردد که این درصد با توجه به ویژگی هایی از جمله مدت زمان واردات یا تولید کالا، قیمت کالا، امکان فروش به غیر و… توسط فروشگاه مشخص میگردد و غالبا بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مبلغ کل خواهد بود و مابقی مبلغ، بعد از تهیه کالا و موقع ارسال برای مشتری دریافت میگردد. این گونه سفارشها قابل کنسل کردن نبوده و درصورتی که فروشگاه با کنسل شدن آن موافقت نماید مبلغ بیعانه مرجوع نخواهد شد . درصورتی که خسارت وارد شده بیش از آن باشد با جبران کامل خسارات و موافقت فروشگاه امکانپذیر میگردد.
۴) قوانین پشتیبانی و مرجوع کردن سفارش
1 – خریداران باید در کمتر از 48 ساعت پس از دریافت محصولات و طبق شرایط گارانتی ، شرکت را از وجود محصولات خراب باخبر نمایند. )برای محصولات با گارانتی ویژه این مدت ممکن است متفاوت باشد).
2- پاسخ اولیه توسط قسمت پشتیبانی طی 48 ساعت کاری به مشتری داده خواهد شد. در صورتی که لازم به بازگشت محصول باشد این موضوع به اطلاع مشتری خواهد رسید.
3 – درصورت بازنشدن بسته قادر خواهید بود تا یک روز پس از دریافت با پرداخت هزینه های ارسال، بسته بندی و … آن را برگشت نمایید.
4- حداکثر زمان بازگشت محصول یک روز کاری پس از اعلام پشتیبانی به منظور برگشت کالا خواهد بود.
5 – برای مرجوع کردن کالا پس از هماهنگی، کالا باید در بسته بندی مناسب همراه با فاکتور خرید و توضیحات لازم در مورد علت مرجوعی برای دوبیسل بازگشت شود، درغیر این صورت و با بروزهرگونه عیب در هنگام حمل و نقل، امکان مرجوع کردن کالا از بین خواهد رفت. ضمنا هزینه برگشت کالا برعهده مشتری خواهد بود .
6 – برای کالاهای دارای گارانتی، اگر محصول ایراد فنی داشته باشد، مسئول مربوطه صحت ادعای شما را بررسی مینماید. در این صورت اگر مشخص شود محصول قبل از ارسال ایراد داشته است، کالای سالم به صورت رایگان برای شما فرستاده خواهد شد و یا مبلغ کل واریز شده برایتان برگشت میشود.
7 – برخی محصولات نیاز است تا به صورت مستقیم به تولیدکننده بازگشت داده شوند. کلیه این موارد باید با قسمت پشتیبانی هماهنگ گردد.
8 – کالاهای دارای اشکالات فنی و یا ظاهری که در اثر استفاده نامناسب کاربران ایجاد شده باشد، قابل برگشت نیست.
9 – درصورتی که به هردلیل اعم از خرابی، ایراد فنی یا ظاهری، عدم تطابق با ویژگیهای ذکر شده در سایت و یا اشتباه در ارسال با مرجوع شدن کالا موافقت شده باشد فروشگاه تنها ملزم به پرداخت هزینه پرداخت شده توسط مشتری در زمان خرید خواهد بود و هزینههای جانبی اعم از صدمات به سیستمها، بوردها، پروژهها، تعهدات تولیدکنندگان و… و یا افزایش و کاهش قیمت در این بازه زمانی مشمول آن نخواهد شد و دوبیسل هیچ تعهدی درقبال موارد دیگر نخواهد داشت.
10 – درصورتی که کالایی مرجوع و مشخص گردد که مشکل مطرح شده درباره کالا صحیح نیست کالا پس از دریافت هزینه ارسال، مجددا به مشتری بازگردانده میشود. کالاهایی که یکبار مرجوع شده و تایید نگردند دیگر قابل برگشت نخواهند بود. لذا توجه نمایید که اگر برای یک کالا چندین عیب مطرح است همهی موارد به طور کامل در برگه ای ذکر شده و همراه کالا ارسال شود. ارجاع بدون ذکر کتبی عیب کالا پذیرفته نمیشود.
11 – اگر کالا مشمول گارانتی باشد باید برای برگشت آن مطابق شرایط گارانتی مربوطه عمل شود.
۱2 – درصورتی که ایراد کالا از ظاهر آن مشخص باشد مشتری بایستی بدون باز کردن بسته بندی، آن کالا را مرجوع نماید . در غیر اینصورت بازگشت کالا ممکن نخواهد بود.
۱3 – برای کالاهایی که ایراد فنی آن پس از تست مشخص میگردد باید طبق شرایط گارانتی کالا عمل شود. برای خریدهای بیش از یک عدد از هر کالا، پس از دریافت بسته ابتدا یک نمونه از آن را تست و درصورت وجود هرگونه عیب یا مغایرت بلافاصله و بدون تست مابقی فروشگاه را مطلع نمایید.توجه داشته باشید که برخی کالاها، پس از بازنمودن بسته بندی و تست، قابل بازگشت نخواهند بود.
14-در صورتی که پس از مرجوع کردن کالایی که از نظر مشتری معیوب می باشد ، پس از تست سالم بودن کالا توسط بخش فنی دوبیسل تائید شود ، در صورت درخواست بازگرداندن محصول از طرف مشتری ، علاوه بر هزینه های پستی 5% مبلغ محصول و حداقل مبلغ 100000 ریال بابت هزینه بررسی فنی و تست از مشتری دریافت خواهد شد.
۵) حق ثبت محصول
فروشگاه دوبیسل خریدار را به پایبندی به قانون کپی رایت و استفاده از مجوز ناشر و تولیدکننده ملزم می نماید.
۶) سلامت محصول
فروشگاه دوبیسل محصولات خود را از فروشندگان معتبر بازار داخل و خارج کشور تهیه مینماید. دوبیسل عموما هیچ آزمایشی قبل از فروش بر روی محصولات انجام نمی دهد و تنها طبق قوانین گارانتی محصولات جوابگو خواهد بود.